Miért használj SMR eszközöket, és kinek ajánlott?

Erre egyszerű a válasz: mindenkinek 🙂 Az eszközök népszerűsége abban rejlik, hogy használatuk egyszerű és kényelmes, és viszonylag könnyű rávenni magunkat a “hengerezésre”. A hengerezés szó alatt itt értem a többi SMR eszközt is (talpmasszázs labda, duoball, stb.). Ha nem tudod, mik is ezek, nézd meg az előző blogbejegyzésemet! 10-15 perc hengerezés hatása szinte azonnal érződik, lehet végezni TV-nézés közben is akár, vagy összekötni más tevékenységgel. Sportolás előtt 5 perc gyors hengerezés javítja az adott testrész vérellátását, rugalmasabbá teszi az izompólyát, ezáltal segít a sérülések elkerülésében; növeli a mozgástartományt, javítja a testtudatot, így felkészíti a testet a terhelésre. Edzés után egy 10-15 perc lassú hengerezés ellazítja az izmokat, megelőzve ezzel az izomlázat, letapadásokat és a krónikus feszesség kialakulását.

“A henger csodákra képes! Nem hittem benne – annyira egyszerű az egész -, amíg ki nem próbáltam. Egy hosszabb futás után sem lesz izomlázam, ha lehengerezem magam utána. A gyerekeknek tanítani kellene a suliban tesiórán! :)” – írta egy kedves vendégem.

Én nagyon szeretem a talpmasszázst, egy fárasztóbb nap után, amikor sokat sétáltam, vagy sokat emelgettem a gyerekeket, nagyon jó érzés végiggörgetni néhányszor a talpam alatt a kis sárga labdácskát. Vannak vándor fájdalmaim, egy-egy stresszesebb időszakban a testem jelzi, hogy kicsit lazítani kell minden értelemben. Amikor a nyakam fájt ráfeküdtem a hengerre és csak jobbra-balra mozgattam a fejem, ami nagyon jól kilazított a feszesebb izmokat. Amikor a lapocka környéki izmok fájtak, akkor a henger és a duoball együttes használata segített nagyon sokat. A duoball a gerinc melletti terület masszírozására alkalmas, és annyira el tud lazítani, egy meditatív állapotba tud belevinni, hogy ha csak ezt az egy eszközt szerzed be, már az is hatalmas segítség tud lenni a hétköznapokban.

Milyen eszközöket válassz?

Van sokféle márkájú henger és miegymás… de nagyon nem mindegy milyet veszel. Az olcsóbb verziók nem ajánlottak, mert sokszor túl kemények, vagy nagyon rücskösek és még kemények is, ez több kárt okoz, mint hasznot. A kemény eszközzel fájdalmas hengerezni, az erős fájdalom hatására pedig a tested befeszül, ahelyett, hogy ellazulna. Sőt! Olyan is volt, aki arról számolt be, hogy véraláfutás lett a lábán egy hengerezés után. Az ilyen hengert el kell felejteni. Jelentkezhet fájdalom, főként bizonyos területeken (a comb külső része például szinte mindenkinek fáj), de ennek nem kell elviselhetetlennek lenni. Válassz olyan hengert/eszközt, ami jó minőségű, nem túl kemény és nem túl barázdált!

Hogyan gyakorolj ezekkel az eszközökkel?

Az eszközök szakszerű használatát szakember segítségével érdemes elsajátítani: eljössz hozzám, vagy más mozgásterapeutához, személyi edzőhöz, gyógytornászhoz, akivel megtanulsz különböző gyakorlatokat, hogy azokat otthon is tudd végezni. (Azért egy kis ízelítőt itt is közzéteszek a blogon, de személyre szabott gyakorlatokhoz keress meg valakit! 🙂

Szeretnél többet tudni az SMR eszközökről? Szeretnél több tippet kapni hogyan őrizheted meg gerinced egészségét?

Olvass tovább!!! Feövenyessy Krisztina: Gerinctitkok – Szeretne megszabadulni a nyak- és derékfájdalomtól?

Szerezd meg a Galenus kiadó termékeit kedvezményesen!!! Ha a webshopból vásárolsz, ezzel a kuponnal a jelenlegi kedvezmény mellett még további 10% kedvezményt kapsz: Galenus-Kriszti2020

Gyere el hozzám SMR workshopra!

A cikk a GALENUS Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft. felkérésére, nem fizetett szponzorált tartalomként jött létre.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük