Nagyon sok kismama dolgozik a várandósság ideje alatt, végzi a hétköznapi teendőket, kifelé él, míg a szervezetében zajló folyamatok pont befelé húzzák a figyelmét. Ezért fordulhat elő az, hogy egyre kevésbé tud megfelelni a munkahelyi követelményeknek, a rohanás helyett inkább pihenésre és kuckózásra vágyik.

Kedves kismama, aki olvasod ezt az írást, véleményem és tapasztalatom szerint nem a babának vásárolt tárgyak, sem a külvilágnak való megfelelés, hanem a belső béke a LEGFONTOSABB a babavárás alatt. Adj időt magadnak, hogy születendő gyermekedre hangolódj! Tudd, hogy mindig arra van időd, amire akarod, hogy legyen. Te priorizálod a dolgokat az életedben, mi a fontos és mi nem az. A méhedben hordott gyermekkel töltött idő nagyon fontos, mert befolyásolja a gyermekeddel való kapcsolatodat, hatással van a szülésre, és az utána következő időszakra is. Ha egymásra vagytok hangolódva, akkor a gyermeknek sírni sem kell, mégis tudni fogod mire vágyik, miben szenved hiányt és mit kell vele csinálnod. Jutalmad egy kiegyensúlyozott csecsemő lesz.

Hogyan csökkentsd a stresszt és hogyan hangolódjatok egymásra?

Ennek ezerféle módja van, hadd mondjak egy személyes példát: én kismama jógára jártam a második terhességem alatt, és annyira megtetszett, hogy elvégeztem a kismama jógaoktató képzést, majd újszülött csecsemőmmel a baba-mama jógaoktató (is) lettem. Itt a jógaórák mellett rengeteg információt kaptam magáról a várandósságról, hallgattam orvos, dúla, pszichológus és szoptatási tanácsadó előadását. Tanultam olyan ászanákat (testhelyzeteket), melyek erősítik a kontrakciókat (fájásokat), segítik a méhszáj nyílását, tanultam légzést, ami segít megőrizni az erőd a szülés alatt, s ennek köszönhetően kisfiam természetes úton, könnyedén és gyorsan jött világra. Ami pedig a legfontosabb, minden héten jártam a gyakorló kismama jógára, és azt az időt csak kettőnkre szántam 🙂

De ezen kívül van más lehetőség is az összehangolódásra. Például hallgathatsz zenét: a klasszikus zene a legjobb, de bármi más is lehet, amit szeretsz. Amikor a baba megszületik, ez az ismerős dallam mindig megnyugtatja. Az is nagyon jó, ha a leendő apukával együtt beszéltek a babához, hiszen hallja a hangotokat, s az ismerős hangok megnyugtatják (később is). A stressz csökkentésére még ott van a kismama relaxáció: részt vehetsz vezetett órán, de otthon is lehet hallgatni ilyen hanganyagot. Vannak babaváró közösségek, itt sok információt kaphatsz, és hasonló élethelyzetben lévő nőkkel beszélgethetsz. A mozgás is nagyon jó stresszoldó, de nem mindegy, hogy mit és mikor. Az első trimeszterben pihenni kell, s a kismama jógát, kismama tornát és más mozgásformákat a második trimesztertől lehet elkezdeni.

Ha többet szeretnél tudni erről, akkor töltsd le ingyenesen a 7 tipp a könnyű várandóssághoz útmutatót, vagy próbáld ki az általam nagy szeretettel összeállított kismama jóga csomagot, vagy a Boldog Várandósság Csomag első részét és legyen csoda szép a várandósságod! 🙂

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük